نام و نام خانوادگی: محمد نادری | |||||||||||||||||||||
سمت: سرپرست اداره امور مالی مدیریت امور پشتیبانی دانشگاه | |||||||||||||||||||||
تلفن:37924009-031 | |||||||||||||||||||||
مقدمه: از آن جایی که بودجه به عنوان شاهرگ اصلی دولت تمامی فعالیت ها و برنامه ریزی های مالی اعم از کسب درآمد و پرداخت هزینه های خود را در چارچوب قانون بودجه طی یک سال مالی انجام میدهد. اداره صحیح امور مالی دولت ، نقش بسزایی دربهسازی نظام اقتصادی و اداری یا مدیریت بخش دولتی دارد. با توجه به اهمیت بودجه و ارقام آن، امور مالی هر سازمان از مهمترین بخش های هر دستگاه اجرایی است که آن را می توان قلب هر سازمان نامید. هدف: حسابداری دولتی نظامی است که اطلاعات مالی مربوط به فعالیت وزارتخانه ها و موسسات دولتی را به منظور تصمیم گیری صحیح مالی و کنترل برنامه های مصوب بودجه سالانه و منابع مالی مورد استفاده دولت، جمع آوری، طبقه بندی، تلخیص و گزارش می نماید. شرح وظایف: ۱)تامين اعتبار درخواست های مربوط به كليه واحدهاي ستادي و تجهیزات پزشکی واحدهای تابعه از محل اعتبار مربوطه ۲)رسيدگي به اسناد هزينه واحد تداركات و تطبيق با كليه قوانين و مقررات جاری ۳)صدور و ثبت كليه اسناد حسابداري اعم از جاري، اختصاصي و ابلاغي و ... در سيستم نظام نوین مالی ۴)صدور كليه چك ها براساس اسناد صادره از كليه منابع بودجه اي اعم از جاري، اختصاصي و رديف های ابلاغي و... ۵)ارسال اسناد هزينه به مديريت امور مالي و پيگيري تا آخرين مرحله جهت به حساب نشاندن اسناد در پایان هر ماه ۶)تهيه و تنظيم گزارشات مالي و تراز مانده حسابها جهت كنترل حسابها ۷)اخذ مغايرت بانكي در آخر هر ماه ۸)كنترل حسابهاي فيمابين معاونت توسعه مدیریت و منابع با ستاد مركزي ۹)کنترل و نظارت بر رسیدهای تایید نشده و تطبیق با کلیه دستورالعمل های نظام نوین مالی ۱۰)همکاری و راهنمایی انبارداران و کارپردازان جهت وروداطلاعات در سیستم نظام نوین مالی ۱۱)پرداخت تنخواه گردان کارپردازی حسب دستور مقام مافوق و پیگیری و کنترل مانده آن در طی سال مالی ۱۲)پرداخت علی الحساب و پیش پرداخت حسب دستور مقام مافوق پس از تطبیق با آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه ۱۳)کنترل و پیگیری مانده علی الحساب و پیش پرداخت های سنواتی جهت قطعی کردن اسناد هزینه مربوطه ۱۴)ارسال فیش های سپرده حسن انجام تعهدات و تضمین بیمه به امور مالی و آزاد سازی آن ۱۵)کنترل، پیگیری و نظارت مستمر بر صحت وصول به موقع درآمدهای اجاره، فروش اقساطی و .... مربوط به مدیریت خدمات پشتیبانی ۱۶)ثبت درآمدهای فوق در سیستم نظام نوین مالی ۱۷)تهیه و تنظیم گزارشات لازم در زمینه وضعیت اعتبار و تعهدات ایجاد شده، هزینه های قطعی به طور ماهانه ۱۸)تهیه، تنظیم و کنترل دفتر اعتبارات به تفکیک تخصیص، تعهد و پرداخت های قطعی و غیر قطعی انجام شده ۱۹)نگهداری ضمانتنامه های بانکی و سفته های مربوط به قراردادهای مختلف و پیگیری و کنترل مدت اعتبار ضمانت نامهها ۲۰)تفكيك اسناد هزينه و بايگاني كردن آن ها ۲۱)تهيه ، تنظيم و پرداخت ليست هاي مربوط به حق الزحمه رانندگان استيجاري و مشاوران مرتبط براساس قرارداد های تنظیمی ۲۲)تهيه و تنظيم اسناد مربوط به كليه قراردادها ۲۳)تهیه و ثبت مشخصات مربوط به پرداخت قراردادها در فرم ارسال به دارایی و پیگیری جهت تأیید ار اداره امور مالیاتی ۲۴)نظارت بر ورود مشخصات مربوط به پرداخت خرید توسط کارپردازان در فرم ارسال به دارایی ۲۵)همكاري در تهيه نامه ها، بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و طرح تصويب نامه ها ۲۶)اجرای قوانین و مقررات مربوط به بودجه ، آئین نامه مالی و معاملاتی و ... ۲۷)تهیه، تنظیم و انجام کلیه مکاتبات و ارائه گزارش های لازم حسب مورد ۲۸)تنظیم تفاهم نامه بودجه حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع با مدیریت برنامه ریزی منابع مالی و بودجه در ابتدای هر سال مالی ۲۹)کنترل انبار مرکزی و تجهیزات پزشکی در سیستم نظام نوین مالی و تهیه لیست موجوی کالای پایان دوره جهت انبارگردانی ۳۰)مدیریت و کنترل بر صحت فرآیند انبارگردانی و ارائه گزارش کسری و اضافی پایان دوره به مدیریت امور مالی دانشگاه ۳۱)ثبت اضافه و کسری انبار در صورت وجود در سیستم نظام نوین مالی ۳۲)ثبت و نگهداری حساب اموال ابواب جمعی موجود در واحدهای ستادی ۳۳)نظارت بر حفظ و حراست فیزیکی اموال دانشگاه و نحوه استفاده از آن ها در واحدهای ستادی ۳۴)صورت برداری و کنترل اموال تحویلی به واحدها و پرسنل و به روزرسانی لیست اموال تحویلی در مقاطع مشخص و نصب فرم ۱۶(لیست اموال) در محل مربوطه ۳۵)کنترل و بررسی گزارش حواله های انبار صادر شده و تکمیل و نهایی کردن کارت اموال در سیستم نظام نوین مالی ۳۶)ویرایش و ثبت اموال ابتدای دوره و یا از قلم افتاده سنوات قبل و نصب پلاک اموال مربوطه ۳۷)ثبت و اعمال حساب تحویل و تحول اموال بین مسؤولان نگهداشت واحدهای ستادی ۳۸)ثبت و نگهداری مدارک و مستندات اموال دولتی و بایگانی آن ها ۳۹)تنظیم و بررسی صورتجلسه های انتقال قطعی، حوادث، اهدا، سرقت و .... ۴۰)بررسی و کنترل صورتجلسه های تعیین تکلیف اموال اسقاطی و مازاد ارسالی از واحدهای تابعه برای اعمال حساب و انتقال به انبار ارغوانیه(انبار اسقاط اموال) ۴۱)نظارت بر حسن اجرای امور محوله به کارکنان تحت سرپرستی در واحد امور مالی ۴۲)نظارت، کنترل و تقسیم وظایف بین کارکنان تحت سرپرستی بر اساس شرح وظایف و بخش های شغلی به منظور بهره وری بیشتر کارکنان و تسریع در امور مالی ۴۳)راهنمایی و آموزش کارکنان تحت سرپرستی در موارد لزوم ۴۴)شرکت در جلسات درون بخشی و برون بخشی و راهبردی در مورد مسائل مختلف مالی در چارچوب مقررات و حفظ مصالح مدیریت با هماهنگی مقام مافوق ۴۵)مشارکت در تدوین برنامه عملیاتی سالانه مدیریت خدمات پشتیبانی ۴۶)انجام سایر امور محوله در راستای اهداف مدیریت حسب دستور مقام مافوق
|