رفتن به محتوای اصلی
x

تشریح برنامه های جوانی جمعیت در ارتباط با کارکنان توسط سید مرتضی هاشمی

مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اجرای تمام مصوبات کمیته پشتیبانی و هوشمندسازی قرارگاه جوانی جمعیت تاکنون در دانشگاه خبر داد.

در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تشکیل کمیته های تخصصی قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت، کمیته پشتیبانی و هوشمندسازی قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه بطور منظم، از زمان تشکیل تاکنون نزدیک به ۲۰ جلسه بهمراه ۷۳ مصوبه، برگزار و اجرایی نموده است.

به گزارش خبرنگار وبدا، مدیر منابع انسانی دانشگاه با تاکید به حساسیت اجرای قانون جوانی جمعیت در موارد مرتبط با کارکنان گفت: همواره یکی از دغدغه های اصلی ریاست محترم دانشگاه و معاونینش، مسئله جوانی جمعیت است که به جد پیگیر و از تمام متولیان دانشگاه، درخواست حضور فعال در اجرایی کردن برنامه های جوانی جمعیت را دارند.

سید مرتضی هاشمی کمیته پشتیبانی و هوشمندسازی دانشگاه را در ردیف فعال ترین کمیته های تخصصی ذیل قرارگاه دانشگاه عنوان نمود که موفق به کسب حداکثر امتیاز مقدور در شاخص های کارنامه جوانی جمعیت دانشگاه و کسب امتیاز کامل در شاخص های مرتبط با جوانی جمعیت در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی، شده است.

مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اجرای تمامی مصوبات کمیته تاکنون، افزود: تخصیص ۷۰ درصد منازل مسکونی سازمانی به کارکنان فاقد مسکن دارای سه فرزند، افزایش مدت سکونت متاهلین دارای سه فرزند به میزان دو برابر سایرین، افزودن موارد ابتکاری به اقدامات تشویقی قانون جوانی جمعیت به منظور افزایش بهره وری همکاران متاهل دارای فرزند و یا در حال ازدواج از جمله تسهیل نقل و انتقال پرسنل مشمول علی رغم عدم پیش بینی در قانون؛ از مهمترین این مصوبات بوده است.

وی در ادامه گفت: اعطا دورکاری به مادران باردار تا ۴ ماه در مشاغلی که امکان دورکار شدن وجود داشته باشد، ثبات موقعیت شغلی تمام پرسنل متاهل دارای فرزند (علی الخصوص سه فرزند) و عدم تعدیل آنان تحت هیچ شرایطی، به تعویق انداختن دو ساله شروع طرح برای مادران باردار و دارای فرزند زیر دو سال مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و همچنین کاهش مدت طرحشان به میزان 6 ماه به ازای هر فرزند و امکان گذراندن طرح در محل سکونت خانواده،‌ افزایش محدوده سنی در استخدام جدید به ازاء تاهل و برای هر فرزند (از یک تا ۵ سال) و افزایش امتیاز به ازای تاهل و برای هر فرزند ۲ درصد تا سقف مجموعا ۱۰ درصد، در حال اجرای کامل می باشد.

مدیر منابع انسانی دانشگاه تصریح کرد: اختیاری بودن نوبت کاری شب برای مادران باردار و دارای فرزند شیرخوار و برای پدران تا یک ماهگی فرزند، مرخصی زایمان ۹ ماه کامل با حقوق و فوق العاده های مرتبط، امکان استفاده از دو ماه از مرخصی زایمان به درخواست مادر قبل از تولد فرزند و مرخصی زایمان ۱۲ ماه کامل برای مادران باردار دارای فرزند ۲ قلو و بیشتر از دیگر مفاد قانونی در حال اجرا می باشد.

وی تصریح نمود: یکی از مزایای این قانون معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی به ازای فرزند سوم و بیشتر که بعد از تاریخ تصویب قانون متولد شوند می باشد که به ازای هر فرزند ۱۵ درصد تخفیف در مالیات قرار داده شده که حداکثر سه بار  بشرط تصویب آن در بودجه سنواتی قابل استفاده خواهد بود.

سید مرتضی هاشمی اعلام کرد: تامین فضای مهدکودک و اتاق مخصوص شیردهی و مراقبت از فرزند در دانشگاه با مشارکت بخش خصوصی یا خرید خدمات توسط مدیریت های ذیربط در حال بررسی و انجام می باشد تا کارکنان و مراجعین بتوانند با فراغ بال به کارهای خود بپردازند . همچنین به منظور ارتقا سطح آگاهی کارکنان در خصوص مباحث مرتبط با جوانی جمعیت، دوره های آموزشی بصورت مداوم برگزار می گردد.

وی افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از پرسنل مجرد دانشگاه، ایجاد زمینه آشنایی برای یک ازدواج موفق با هماهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و نیز برگزاری همایش به منظور تشویق پرسنلی که پس از اجرای قانون جوانی جمعیت دارای فرزند دوقلو و سه قلو شده اند، تشویق پرسنل شاغل در حوزه منابع انسانی واحدهای تابعه که از زمان اجرای قانون جوانی جمعیت ازدواج و یا صاحب فرزند شده اند از دیگر اقدامات این کمیته در زمینه اجرای هر چه بهتر قانون جوانی جمعیت می باشد.