برگزاری اولین کارگروه تخصصی مدیریت دانش قطب ۷ کشور.
روز سه شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۳ اولین کارگروه تخصصی مدیریت دانش دانشگاه های علوم پزشکی قطب ۷ کشور، با حضور نمایندگان محترم ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه های قطب ۷ کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردید.
رئیس گروه مدیریت دانش و مستندسازی تجارب وزارت بهداشت ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای برگزاری اولین کارگروه منطقه ای قطب ۷ کشور، برگزاری نشست های منطقه ای را نقطه عطفی برای استقرار کامل مدیریت دانش در وزارت بهداشت دانسته و ماحصل اصلی مدیریت دانش اثر بخشی، ارتقاء بهره وری و بهبود نگرش مدیران به مسائل و موضوعاتی از این قبیل بیان کرد.
مهندس شریفی افزود: سامانه جدید مدیریت دانش طراحی و در مراحل پایانی قرار دارد و براساس زمانبندی انجام شده در اسفند ماه رونمایی و به بهره برداری خواهد رسید. وی اظهار داشت: پیش بینی های لازم در خصوص اصلاح ساختار تشکیلاتی دانشگاه ها با توجه به ظرفیت آنها برای تعریف کارشناس مدیریت دانش در چند سطح انجام شده است و بعد از تصویب نهایی به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد. مهندس شریفی در ادامه خواستار استفاده از پتانسیل های موجود در دانشگاه ها در راستای فعالسازی شبکه مدرسین مدیریت دانش در دانشگاه ها شد.
رئیس گروه هوشمندسازی سامانه ها و بهبود فرآیندهای وزارت بهداشت نیز هدف از استقرار این سامانه را ایجاد نگرش جدید و ترغیب کاربران برای ثبت تجارب کاری خود در راستای بهبود ارائه خدمت به خدمت گیرندگان دانست.
مهندس محمدیان همچنین از احصا ۷۴۹ فرآیند دانشگاهی خبر داد و افزود: طراحی سامانه تشکیلات از اسفند ماه ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته و بعد از بررسی های نهایی در آینده ایی نزدیک در اختیار دانشگاه ها قرار خواهد گرفت.
در این نشست دکتر فردوسی استاد دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به تشریح شکل گیری، جایگاه، رشد و بکارگیری مدیریت دانش در ادوار مختلف تاریخی و اهمیت این موضوع در حال حاضر پرداختند.
در ادمه دکتر صفدریان مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از استقرار قرارگاه مدیریت منطقی افزایش درآمدها و کاهش هزینه ها به عنوان یک تجربه بسیار موفق و تاثیرگذار در این دانشگاه یاد کرد و ضمن تبیین ضرورت استقرار مدیریت دانش در دانشگاه ها، راهکارهایی در راستای مشارکت حداکثری کارکنان و مسئولین دانشگاه در نهادینه شدن مدیریت دانش و بهره گیری کافی و موثر از آن ارائه نمودند.
در پایان مدیران توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه های قطب ۷ کشور به ارائه گزارش عملکرد و بیان چالش ها و نقاط قوت و ضعف مدیریت دانش در دانشگاه محل خدمت خود پرداختند.