رفتن به محتوای اصلی
x

اداره ارزیابی معاملات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

 
نام و نام خانوادگی: لیلا روح الامین
سمت: سرپرست اداره ارزیابی معاملات
تلفن: 37929624-031

مقدمه :

امروزه مباحثی چون افزایش فشارهای رقابتی، دشواری های کسب وکار، محدودیت منابع، پیچیدگی های تکنولوژیک و افزایش هزینه ها سبب شده است تا سازمان ها در الگوهای مدیریتی خود تجدید نظر کنند و برای دستیابی به مزیت های رقابتی در دنیای کنونی کسب وکار به استراتژی های جدیدی روی آوردند. یکی از این استراتژی ها تمرکز بر شایستگی های اصلی و برون سپاری انجام بسیاری از فعالیت ها به منابع خارج از سازمان است. در راستای اصلاح نظام سلامت، استفاده از توانایی های بخش خصوصی در ارایه خدمات مراقبت های بهداشتی و درمانی در اولویت قرار گرفته است. با توجه به محدودیت منابع، بالا بودن هزینه ها، پایین بودن کیفیت خدمات ارائه شده، دولت مردان و سیاستگزاران عرصه ی سلامت ناچار به تحول و شروع اصلاحات هستند که از آن جمله می توان به آغاز مشارکت فعالانه ی بخش خصوصی در ارایه خدمات بهداشتی درمانی اشاره نمود. 

لذا در راستای برنامه هفتم توسعه و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سهم بخش خصوصی در تولید و ارائه خدمات جهت افزایش کارایی و اثربخشی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز اقدام به واگذاری اصولی برخی از خدمات واحد های تابعه خود به بخش خصوصی نموده است. 

پیرو همین امر، اداره ارزیابی معاملات دانشگاه هم مطابق با بند های 3 و 8 ماده 55، ماده 84 و ماده 91 آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه در خصوص ضرورت ارزیابی و تعیین قیمت پایه توسط کارشناسان ارزیاب دانشگاه/کارشناسان رسمی دادگستری در معاملات دانشگاه، تشکیل و در راستای اهداف موردنظر انجام وظیفه می نماید.

کارشناسان ارزیاب، پارامترهای مشترکی را ارزیابی می کنند و عوامل تأثیرگذاری برای یک معامله مثمر ثمر را در چارچوب قضاوت قرار می دهند و بعد از بررسی، قیمت واقعی، عادلانه و به روز اعلام می گردد. تعیین ارزش و قیمت گذاری توسط کارشناسان ارزیاب معاملات با توجه به رشته تخصصی و همچنین صلاحیت مورد نیاز انجام می شود.

اهداف :

  1. حسن اجرای مفاد آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه

  2. نظام مند نمودن فرآیند ارزیابی و قیمت گذاری معاملات دانشگاه

  3. تعیین معیار برای پرداخت بهای موضوع مورد قرارداد جهت ممانعت از کلاهبرداری 

  4. افزایش سطح توانمندی کارشناسان ارزیاب معاملات دانشگاه

  5. افزایش میزان رضایتمندی کارشناسان ارزیاب معاملات دانشگاه

شرح وظایف:

  1. تدوین برنامه عملیاتی سالیانه اداره ارزیابی معاملات دانشگاه

  2. نظارت بر اجرای فعالیت های برنامه عملیاتی در بازه زمانی تعیین شده و پایش مستمر آن  

  3. بازنگری فرآیندهای مرتبط با ارزیابی و قیمت گذاری معاملات دانشگاه بصورت سالانه

  4. نظارت بر اجرای فرآیند های مرتبط با ارزیابی و قیمت گذاری معاملات دانشگاه

  5. بازنگری چک لیست های آنالیز هزینه – درآمد واحد های واگذار شده به صورت سالانه

  6. مشارکت در بازنگری و تدوین دستورالعمل های اجرایی اداره ارزیابی معاملات دانشگاه و اداره امور قرارداد ها و مناقصات دانشگاه

  7. نظارت بر اجرای دستورالعمل ها،آئین نامه ها و ...

  8. نیاز سنجی آموزشی و تهیه بسته های آموزشی مرتبط با ارزیابی و قیمت گذاری معاملات دانشگاه

  9. برگزاری دوره های آموزشی در راستای توانمندسازی کارشناسان ارزیاب دانشگاه

  10. شرکت در دوره های آموزشی و مهارت آموزی مرتبط

  11. تأیید مبلغ سپرده شرکت در مناقصه/ مزایده و ثبت در شرایط استعلام مربوطه

  12. پیگیری جهت اخذ قیمت پایه کارشناسی موضوع مورد درخواست از کارشناسان ارزیاب معاملات دانشگاه در بازه زمانی تعیین شده 

  13. تنظیم و ارسال مکاتبه محرمانه اعلام قیمت پایه کارشناسی تا زمان بازگشایی استعلام

  14. تحویل قیمت پایه کارشناسی موضوع مورد درخواست به کارشناسان امور قرارداد های دانشگاه جهت طرح در کمیسیون مناقصات و تمدید قرارداد مربوطه

  15. تهیه و تنظیم گزارش عملکرد سالیانه 

  16. انجام سایر امرر محوله در راستای اهداف و شرح وظایف

همکاران : 

 

نام و نام خانوادگی

سمتتلفن

محمدجواد محمدزاده

کارشناس اداره ارزیابی معاملات

37929624